Mit esznek a vegánok?

LovelyVeg » Vegán életmód » Mit esznek a vegánok?
  • Mit esznek a vegánok?

Nem, nem füvet 🙂 Sőt, nem is csak paradicsomos tésztát 🙂

A vegán életmód iránt egyre többen érdeklődnek. Ebből a cikkből azt tudhatod meg, hogy mit esznek a vegánok és mit nem.

Ez a cikk a következő esetekben biztos hasznos lehet a számodra:

  • Ha (még) nem vagy vegán, de szeretnéd tudni, hogy mi a csodát esznek a vegánok 🙂
  • Ha van vegán családtagod vagy barátod, de fogalmad sincs, hogy mit süss vagy főzz a számára.
  • Ha szeretsz új dolgokról olvasni, új dolgokat megismerni.

Ha szeretnéd tudni, hogy mi az a vegán, akkor olvass tovább itt: Mi az a vegán? Veganizmus dióhéjban

Mit esznek a vegánok?

A híreszteléssel ellentétben a vegánok nem füvet legelnek, és még csak nem is csak répát és salátaleveleket rágcsálnak. Bár én is nagyon szeretem a répát és a zöld leveleket is 🙂

A vegánok röviden összefoglalva növényi eredetű ételeket fogyasztanak, többek között ezeket:

  • Mindenféle zöldség és gyümölcs (ezzel soha nem nyúlhatsz mellé)
  • Gabonafélék és gabonalisztek
  • Olajos magvak, diófélék
  • Növényi italok (“növényi tej”: rizstej, szójatej, zabtej, kókusztej stb.)
  • Növényi tejszín (rizstejszín, zabtejszín, szójatejszín, kókusztejszín, mandulatejszín stb.)
  • Szója: tofu, tempeh, szójakocka
  • Növényi zselésítők: pektin, agaragar stb.

Mit nem esznek a vegánok?

Mivel a vegánok növényi eredetű ételeket fogyasztanak, a vegán étrend nem tartalmaz állati eredetű összetevőket. Valószínűleg ez az a pont, ami gondot okozhat a számodra.

Bizony kellemetlen meglepetések érhetnek, ha

  • semmilyen információd sincs a növényi étrendről.
  • nem szoktad ellenőrizni a bevásárolt alapanyagok és élelmiszerek címkéjét.

Ha szeretnéd, hogy az étel valóban csak növényi eredetű hozzávalókat tartalmazzon, akkor tudatosan kell az alapanyagokat összeválogatnod és vásárolnod.

1. Mit nem esznek a vegánok? – Az egyszerűbbik fele a dolognak

Ide azok az állati eredetű élelmiszerek, alapanyagok tartoznak, amelyeket vegán ételek, vegán sütik elkészítésénél nem használunk:

  • Hús, szalonna, belsőségek:  A húsleves akkor is tartalmaz húst, ha a húst csak belefőztük, majd kivettük belőle. Ha a zöldségeket hússal egy tepsiben sütöd, az szintén nem jó megoldás.
  • Állati eredetű zsiradékok: disznózsír, libazsír, kacsazsír, vaj, méz stb.
  • Tejtermékek: tej, tejföl, joghurt, kefír, vaj, tejszín, túró stb.
  • Tojás
  • Zselatin

2. Mit nem esznek a vegánok? – A nehezebbik fele a dolognak

Ha kész- vagy félkészterméket használsz fel a vegán étel vagy vegán sütemény elkészítéséhez, akkor mindig ellenőrizd az összetevőket a csomagoláson! Ezért ez a nehezebbik fele a dolognak. Sok olyan növényi élelmiszer van, amelyről nem gondolnád, hogy állati eredetű összetevőt is tartalmaz. Jó példa erre a kenyér, amibe szinte mindig kerül tejpor is.

Tehát erre figyelj:

  • A csomagoláson mindig olvasd el az összetevőket. Ha a fenti állati eredetű összetevők valamelyike szerepel a csomagoláson, akkor ne vedd meg. Leggyakoribb rejtett állati eredetű összetevők: vajsav, tejpor, tojáspor, zselatin stb. A “nyomokban tejet vagy tojást tartalmazhat” azt jelenti, hogy tejet és tojást is feldolgozó üzemben készült a termék. Ez a vegán étrendbe belefér, viszont ha az illető allergiás a tejre vagy a tojásra, akkor ezt sem használhatod (ezért írták a csomagolásra).
  • Ha a csomagolás szerint a termék vegán (azaz ez konkrétan szerepel rajta), akkor a termék rendben van. Bár itt sem árt ellenőrizned az összetevők listáját, ha nem szeretnél adalékanyagokkal és ízfokozóval feltuningolt egészségtelen vegán terméket venni.

Remélem, a cikk kielégítette a kíváncsiságodat, ill. kicsit biztosabb lábakon állsz a vegán étkezéssel kapcsolatban.

Ha nem tudod, milyen vegán ételt főzz, nézz körül itt: Vegán receptek

2018-11-15T08:18:57+00:00By |Vegán életmód|

Leave A Comment