A hajdina – más néven pohánka –  egy szuper egészséges, gluténmentes alternatív gabona. Nem csak egészséges a hajdina, de nagyon finom is!

A hajdina elkészítése igen egyszerű, hiszen a rizshez és a köleshez hasonlóan készítjük el (a köles elkészítéséről itt olvashatsz részletesen).

Ebben a cikkben egy alap hajdina recept, a párolt hajdina elkészítését nézzük meg. A cikk végén találsz további hasznos tippeket, hogy milyen ételeket tudsz készíteni a hajdinából.

Hajdina elkészítése

  1. A hajdina elkészítéséhez először mérd ki, majd mosd át a hajdinát.

    Hajdina elkészítése

    A hajdina elkészítéséhez először mérd ki, majd mosd át a hajdinát!

  2. Öntsd a hajdinára a forró vizet és add hozzá a sót is.

    Hajdina elkészítése

    Öntsd a forró vizet a hajdinához!

  3. Tedd fel főni a hajdinát! A hajdina akkor van készen, ha felszívta a vizet. A hajdina főzési ideje kb. 15 perc.

    Hajdina elkészítése

    Főzd a hajdinát kb. 15 percig!

  4. Hagyd állni a hajdinát 10-15 percig, majd lazítsd fel villával a hajdinát, hogy szép pergős legyen!

    Hajdina elkészítése

    Hagyd állni a hajdinát 10 percig, majd lazítsd fel villával!

Párolt hajdina

  • 20 dkg hajdina
  • 4 dl víz
  • só ízlés szerint

Párolt hajdina elkészítése

A párolt hajdina elkészítése a hajdina elkészítése pontnak megfelelően történik.

Ez a mennyiségű hajdina 2-4 adagnak felel meg az étel fajtájától és étvágytól függően 🙂

Hajdina elkészítése

Hajdina elkészítése Videó

Mire jó a hajdina?

A hajdina felhasználása igen sokrétű. Több között erre használhatod fel a hajdinát:

  1. Hajdina köret: A hajdinából szuper köreteket készíthetsz. A párolt hajdina önmagában is nagyon jó, de még finomabb, ha zöldségekkel és fűszerekkel is gazdagítod!
  2. Hajdina rakott ételekhez: Kedvenc rakott ételedet hajdinával is elkészítheted.
  3. Hajdina levesbetét: Tészta helyett hajdinát is használhatsz levesbetétként. Ehhez készítsd el a fenti párolt hajdinát, majd tálald a kedvenc levesedhez!