Egészséges-e a tofu? Biztos sok mindent olvastál már a szójáról és a tofuról, amely szintén szójából készül. Van aki azt állítja, hogy a tofu egészséges, és van olyan is, aki egészségtelennek tartja.

Ebben a cikkben néhány tévhitet szeretnék eloszlatni a tofuról. És persze azt is megnézzük, miért érdemes tofut fogyasztanod.

Egészséges-e a tofu?

A tofu kifejezetten egészséges. Természetesen – mint minden más élelmiszert is – csak módjával fogyasztva.

Miért egészséges a tofu?

  • A szója az egyetlen olyan növényi fehérjeforrás, amely minden esszenciális aminosavat tartalmaz. Ezért teljes értékű fehérjeforrásnak is nevezik (azaz egyenértékű a húsban található állati fehérjével).
  • Alacsony a zsírtartalma, magas a fehérjetartalma, kiváló húspótló. Nemcsak vegetáriánusoknak és vegánoknak ajánlott a fogyasztása. Ha tofu finoman van elkészítve, akkor a legnagyobb húsimádó is élvezettel nyammogja el 🙂
  • A szójában található fitoösztrogének (és nem ösztrogén!) pozitívan hatnak az érrendszerre, csökkentik az érelmeszesedést és a csontritkulást. A változókorban enyhítik a menopauza kellemetlen tüneteit, mint például a hőhullámokat.

Egészséges-e a tofu?

Mi van a tofuban?

  • A tofu gazdag B-vitaminokban.
  • A tofu ásványi anyagokban gazdag (vas, kalcium, nátrium, kálium)
  • A tofu fehérjetartama magas, míg a zsírtartalma alacsony.
  • Mind a 9 esszenciális aminosavat tartalmazza (komplett fehérje, azaz teljes értékű fehérjeforrás).

Mi nincs a tofuban?

  • A tofu 100% növényi eredetű, így semmilyen állati eredetű összetevőt nem tartalmaz.
  • A tofu nem tartalmaz koleszterint.
  • A tofu nem tartalmaz tejszármazékot, azaz nincs benne sem laktóz, sem pedig tejfehérje.
  • A tofu glutént sem tartalmaz.
  • A híresztelések ellenére a tofu ösztrogént sem tartalmaz. A szója növényi eredetű fitoösztrogént tartalmaz, amely ösztrogén szerű, de nem ugyanaz, mint az ösztrogén nemi hormon. Többek között a lenmag is tartalmaz fitoösztrogént, mégsem üldözik úgy, mint a tofut vagy a szóját. Kevesen tudják, hogy a nagyipari állattartásból származó hús (“bolti hús”) viszont sajnos tele van gyógyszermaradványokkal, antibiotikumokkal és növekedést és gyarapodást elősegítő hormonokkal, amelyek viszont kifejezetten negatívan hatnak a szervezetünkre. (Ha most tiltakozni szeretnél, hogy te a sarki hentesnél vásárolod a húst, és ott nincs nagyüzemi hús, akkor el kell hogy szomorítsalak. Ma a bolti húsok és hústermékek szinte 100%-a nagyüzemi állattartásból származik. Ezt onnan is láthatod, hogy nagyjából ugyanazon az áron adják a húsokat. A kistermelői, házi húsok ára legalább a másfélszerese-duplája a nagyüzeminek.)

Ha kedvet kaptál a tofuhoz, itt találod a tofu receptek gyűjteményét!