Finom, illatos, vegán palacsinta tej és tojás nélkül.

Sokan félnek vegán palacsintát készíteni, mert nem hiszik, hogy a palacsinta tej és tojás nélkül is működik.

Ha Te is így vagy ezzel, vagy esetleg fogalmad sincs, hogyan láss neki egy vegán palacsintának, akkor ez a vegán palacsinta recept biztos segítségedre lesz!

Ezt a  vegán palacsintát magam kísérleteztem ki és már rengetegszer elkészítettem itthon és nagyközönség számára is (jógatáborban). Így ezzel a vegán palacsinta recepttel biztosra mehetsz és megspórolhatod magadnak a kísérletezésre, sikertelen próbálkozásokra fordított időt is!

Ebben a vegán palacsintában nincs fehér cukor, viszont teljes kiőrlésű lisztet is tartalmaz. Így azért sokkal egészségesebb, mint a hagyományos finomlisztes-cukros palacsinta.

Próbáld ki ezt a finom vegán palacsinta receptet! Megéri 🙂

Vegán palacsinta

Mennyiség: kb. 20-25 db

Vegán palacsinta hozzávalók

  • 30 dkg tönköly finomliszt
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 5 dl szójatej
  • 5-6 dl szénsavas ásványvíz
  • 2 ek nádcukor
  • csipet őrölt vanília (elhagyható)
  • csipet só
  • kókuszzsír

Vegán palacsinta elkészítése

  1. Öntsd a liszteket, a nádcukrot, a sót, a vaníliát egy mélyebb tálba.
  2. Kezd el kidolgozni a palacsinta tésztát kézi mixerrel úgy, hogy fokozatosan hozzáadod a szójatejet, majd az ásványvizet.
  3. A vegán palacsinta tésztának sűrűn folyósnak kell lennie.
  4. Hagyd pihenni a vegán palacsinta tésztát legalább 30 percig, hogy megdagadjanak a lisztszemek.

Vegán palacsinta sütése

  1. Forrósítsd fel a palacsintasütőt, majd kend meg kevés kókuszzsírral, és merj egy merőkanálnyi palacsinta tésztát a palacsintasütőbe.
  2. Süsd halvány aranybarnára az alsó felét, majd fordítsd meg a vegán palacsintát.
  3. Csak akkor próbáld megfordítani, amikor már tényleg megsült (különben ráragadhat a palacsintafordítódra). Ezt onnan látod, hogy a vegán palacsinta magától levált a palacsintasütőről.
  4. Süsd meg a többi vegán palacsintát is. Ha gyakorlott palacsinta sütögető vagy, két palacsintasütővel is nekiláthatsz 🙂

Vegán palacsinta

Vegán palacsinta – tippek

  1. A vegán palacsintát tálalásig tartsd melegen. A legjobb, ha letakarod, így biztos nem szárad ki.
  2. Ha sütés közben mégis leragadna a vegán palacsinta, akkor lehet, hogy a palacsinta tészta túl híg (a túl sok hozzáadott cukortól is ragadhat). Keverj a kézi mixerrel még egy kevés lisztet a tésztához és próbáld meg újra.
  3. A palacsintasütő legyen mindig tiszta. Ha leragadt a vegán palacsinta, tisztítsd meg és kevés kókuszzsírral kend ki újra.
  4. Használj jó minőségű, tapadásmentes palacsintasütőt. Nekem a teflon vált be.
  5. A tej- és tojásmentes palacsinta nem barnul annyira, mint a sok olajjal sütött fehér lisztes palacsinta, és a színe is egyenletesebb lesz.
  6. Csak addig süsd a vegán palacsintát, míg éppen meg nem tudod fordítani. Túlsütés esetén kiszárad a palacsinta!