Most szombaton volt a Gluténmentes reggeli egészségesen vegán főzőtanfolyam.

Ezen a főzőtanfolyamon is kellemes társaság gyűlt össze, jót beszélgettünk és szuper jól összedolgoztunk. Az ételek elkészítése ismét nagyon gördülékenyen ment. Hát igen, az ételek is nagyon egyszerűek voltak és persze mindenki kitett magáért 🙂

Dorina, Viki, két Bogink, Zsóka és Peti ügyesen segítettek a gluténmentes ételek elkészítésében, kitartóan kóstolgatták az új alapanyagokat és az újszerűen fűszerezett ételeket, lelkesen fogadták a rengeteg tudnivalót, amivel ezúttal sem spóroltam.

Az ételek ismét szuperül sikerültek, hála lelkes kis csaptatomnak. Nem szépítem a dolgot, degeszre ettük magunkat 🙂 Szerencsére a kajakóma ez esetben is elmaradt 🙂

A Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyamon ezeket az ételeket készítettük el:

  1. Téli smoothie – Ezzel a szuper vitaminbombával hatékonyon feltöltheted a szervezetedet vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Kezdő smoothie fogyasztók is szeretik ezt a finom turmixot!
  2. Gluténmentes kenyér – Kenyeret gluténmentesen is lehet sütni. Családod, barátaid és saját magad örömére végre megtanulod, hogyan készíthetsz finom és egészséges gluténmentes kenyeret. Kétféle gluténmentes kenyeret is sütünk!
  3. Mennyei lencsepástétom – Erről csak ennyit: imádni fogod és imádni fognak érte 🙂
  4. Magyaros babpástétom – Ezért is imádni fognak 🙂
  5. Citrusos sütőtöklekvár – Cukros lekvár és dzsem helyett kend inkább ezt a finom és egészséges kencét a kenyeredre. Mellesleg ellenállhatatlanul finom 🙂
  6. Cukormentes müzliszelet – Megtanulod, hogyan készíthetsz finom, gluténmentes müzliszeletet hozzáadott cukor nélkül. Mert így is lehet 🙂 És bárhová magaddal viheted 🙂

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

A főzőtanfolyam célja megvalósult: finom, egyszerű, bárki számára elkészíthető ételek születtek, amelyek nem csak finomak, de még egészségesek is. A csapat elégedett volt az ételekkel és elégedetten nyugtázta, hogy csak növényi alapanyagokból is lehet nagyon finom és változatos vegán ételeket készíteni.

Ezúttal is beszéltünk az egészséges életmódról, hogy ki miért szeretne egészségesebben élni, táplálkozni. Ezúttal is arra jutottunk, hogy nincs egyetlen “helyes út”. Szerintem az számít egészségesnek, ami az adott embert egészségessé teszi ill. egészségesen tartja.

Persze ez nem csak az étel kérdése. Arról is beszélgettünk, hogy mennyire fontos, hogy hogyan gondolkodunk, érzünk magunkkal és a világgal kapcsolatban. Ha jót gondolunk magunkról és a világról, ha pozitív hozzáállásunk valóban belülről fakad, akkor az nagy ajándék saját magunk és a környezetünk számára. Ebben az esetben sok jó fog történni velünk és a környezetünkre is pozitívan hatunk.

Ebből is látszik, hogy a táplálkozás, az elfogyasztott étel – mint korábban már többször is írtam – csak egy része az egészségnek és egészséges életmódnak. Hogy hogyan gondolkodunk és hogyan érzünk, hogy ezt mennyire tudatosan kezeljük, sokkal meghatározóbb. Végső soron ez határozza meg azt is, hogy milyen ételeket választunk magunk számára 🙂

Valamennyien egészségesek vagy egészségesebbek szeretnénk lenni. Ezért hajlandóak vagyunk tenni, új dolgokat tanulni és kipróbálni. Az utunk mégse teljesen egyforma, hiszen mindannyian egyediek vagyunk. Eltérő háttérrel, eltérő tapasztalatokkal és vágyakkal.

Gluténmentes reggeli főzőtanfolyam – Milyen alapanyagokat használtunk a főzőtanfolyamon?

A főzőtanfolyamon cukor- és gluténmentes alapanyagokat használtunk. A reggeli ételek ezen felül hús-, tej- és tojásmentesek is voltak (vegán). A résztvevők között volt gluténérzékeny, laktózérzékeny és inzulinrezisztenciában szenvedő is, így erre a főzőtanfolyamra különös gonddal kellett összeállítani az ételeket és beszerezni a mindenki számára megfelelő alapanyagokat.

A képen láthatod, hogy milyen sokféle egészséges alapanyaggal dolgoztunk: gluténmentes zabpehely, kétféle gluténmentes lisztkeverék, eritrit, kókuszolaj, cukormentes mustár, cukor- és gluténmentes étcsokoládé.

Ezen kívül késztermékeket is teszteltünk: vegán túrórudit, kétféle szendvicskrémet, cukor- és gluténmentes étcsokit és mungóbab chipset. Nagy sikert aratott a cukor- és gluténmentes étcsokoládé és ízlett a résztvevőknek a vegán túrórudi és a mungóban chips is. Számomra is a mentes étcsoki volt a legfinomabb. A szendvicskrémeket a natúr ízvilág és a híg állag miatt nem sikerült megszeretnünk. Az elkészült gluténmentes kenyerek viszont mindenkinek ízlettek: a Szafi Free világos puha kenyér és a Szafi Free hajdinás házikenyér egyaránt. Végül nem tudtuk eldönteni, hogy melyik a finomabb 🙂

A cukor- és gluténmentes alapanyagokat a Diétacentrum jóvoltából próbálhattuk ki, kóstolhattuk meg, ahol számos speciális alapanyagot be tudsz szerezni, ill. ételérzékenység, -allergia és más speciális igény esetén szakszerű tanácsot is kaphatsz.

A Diétacentrum üzletét Szegeden a Széchenyi tér 6. szám alatt találod, a Diétacentrum webshopot pedig itt.

Köszönjük az ajándékutalványokat és a finom, egészséges alapanyagokat és termékeket a Diétacentrumnak 🙂

Gluténmentes reggeli egészségesen

Cukor- és gluténmentes alapanyagok a Diétacentrumtól

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

A résztvevők meglepi ajándékutalványt is kaptak a Diétacentrumtól

Gluténmentes reggeli főzőtanfolyam képekben:

Köszönöm a résztvevőknek, hogy eljöttek és lelkesedésükkel hozzájárultak ahhoz, hogy ilyen szuper jól sikerüljön ez a főzőtanfolyam is!

Örültem, hogy ismét sikerült alapanyagokat, technikákat és új ízeket megismertetni a résztvevőkkel, és még jobban örülök, hogy nagyon ízlettek az ételek mindenkinek. A főzőtanfolyamok legnagyobb eredménye, ha a végén otthon is elkészítjük az ételeket és a családunkkal együtt örülhetünk az egészséges finomságoknak 🙂

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Készül az első gluténmentes kenyér

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Mennek is a gluténmentes kenyere a sütőben

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Készül a második gluténmentes kenyér

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Előkészítjük a sütőtöklekvárt

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Nem csoda, hogy mennyei finom lett a sütőtöklekvár: Mindenki beletette az energiáját 🙂

Gluténmentes reggeli egészséges főzőtanfolyam

Még mindig készül a sütőtöklekvár

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Kétféle smoothie is készült

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Közös erőbedobással előkészítjük a turmixokat és a pástétomokat

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

A sütőtöklekvárt mindenki kavargatta egy kicsit

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Készülnek a pástétomok

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Összeállítottuk a cukor- és gluténmentes müzliszeletünket 🙂

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam képekben

Elkészült a kétféle gluténmentes kenyér

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam képekben

Az asztalra került a szuper finom citrusos sütőtöklekvár is

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam

Végre neki láttunk az egészséges, cukor- és gluténmentes reggeli ételek elfogyasztásának 🙂

Gluténmentes reggeli egészségesen főzőtanfolyam képekben

Fogy a cukor- és gluténmentes müzliszeletünk is 🙂

Következő főzőtanfolyam >>

Ha nem tudsz eljönni, ne bánkódj, hamarosan elérhető lesz a főzőtanfolyamok online verziója is!

ÚJ! Főzőtanfolyam ajándékba: Ajándékozz igazi élményt! >>

Főzőtanfolyam ajándékutalvány